Om oss

Bykyrkan Undersåker strävar efter att vara en gemenskap som i sin vardag vill gå tillsammans i Jesu fotspår.

Info

Bykyrkan Undersåker består av ca 80 medlemmar men långt fler i gemenskapen. Församlingen leds av en styrelse som tillsammans med några aktivitets och servicegrupper ansvarar för olika områden. Längtan efter att tro på Jesus och samlas kring ett liv i Jesu efterföljelse är vårt existensberättigande.

Samlingarna och gudstjänsterna är öppna för alla som vill delta, som söker, är nyfikna på tro eller gemenskap. Bykyrkan är en del av svenska pingströrelsen och är en av flera kristna församlingar i Åredalen. Fast vi hör till olika samfund sitter vi ihop och samverkar som syskon, men har lite olika uttryck och former.

Vill du veta mer om vad en pingstförsamling är och står för kan det vara enkelt att ta en titt här https://www.pingst.se/ eller kom till Bykyrkan och ta reda på det på själv! Däremot är alla individer med olika tyckande och tänkande i denna gemenskap och har olika bakgrund och bagage och det är en enorm välsignelse att få ta del av denna mångfald som alla förenas i tro på Jesus Kristus som försonare och frälsare.

Vision

Vår längtan är att få vara ett själens vindskydd och en plats för gemenskap och utveckling i tro på Gud fader, Jesus frälsaren och Anden hjälparen. Vi tror att vi är skapade av Gud som en fantastisk helhet av ande själ och kropp och strävar efter att dessa aspekter skall rymmas i vår gemenskap.